In Heerhugowaard zijn ze helemaal gelukkig. Jarenlang hebben ze doorgemodderd met een logo dat eigenlijk niets zei en dat op geen enkele uiting paste. Te lang, te groen, beeldtaal waaraan niemand een touw kon vastknopen… In 2016 is de steun en toeverlaat van senioren in Heerhugowaard in een keer up to date. De werknemers zijn dolblij met hun kleurrijke werkkleding, de fleurige vlaggen wapperen aan de gevel. Een brief versturen is al een feestje. Allemaal door dat logo. Verzonnen door Endeloos Grafisch Ontwerp en door mij als inspiratiebron omarmd om alle beleidstaal overboord te gooien en de communicatie in het vat helegewonemensentaal te gieten.
Tenminste… zover als Martin van Rijn en politieke consorten dat toelaten, want de onbegrijpelijke afkortingen zijn niet van de lucht. En voor elke afkorting moet je naar een ander loket. Ik word al nijdig als ik erover schrijf. Dus dat senioren de handdoek in de ring gooien, snap ik helemaal. Prettige wedstrijd voor al die mantelzorgers die in dat formulieren- en lokettenbos de bomen moeten zien.